Ultimele ştiri
- PLAN DE MANAGEMENT SOCIAL ȘI DE MEDIU SECȚIA DE POMPIERI ADJUD
- BI 64/2024 - Incendiu la Negrilești
- BI 63/2024 - Activități Inspecția de Prevenire luna octombrie
- CP 62/2024 - Doi ofițeri și trei subofițeri au depus Jurământul Militar la I.S.U. Vrancea
- BI 61/2024 - Situația operativă pe luna octombrie
- BI 60/2024 - Incendiu la Păunești
- BI 59/2024 - Incendii la Gugești și Odobești
- BI 58/2024 - Activități Inspecția de Prevenire luna septembrie
- TABEL CU REZULTATELE LA EVALUAREA PSIHOLOGICĂ A CANDIDAȚILOR ÎNSCRIȘI LA ȘCOALA DE SUBOFIȚERI DE POMPIERI ȘI PROTECȚIE CIVILĂ „PAVEL ZĂGĂNESCU” BOLDEȘTI, SESIUNEA OCTOMBRIE – DECEMBRIE 2024
- BI 57/2024 - Situația operativă trimestrul III
Ştirile cele mai citite
- Situatia privind serviciile voluntare şi private pentru situaţii de urgenţă nou înființate
- Planul de pregătire în domeniul situaţiilor de urgenţă pe anul 2024
- Planul de pregătire în domeniul situaţiilor de urgenţă pe anul 2021
- Concept modern integrat pentru managementul situațiilor de urgenta - Viziunea 2020 - I
- SCHEMA CU RISCURILE TERITORIALE DIN ZONA DE COMPETENȚĂ A ISU VRANCEA
- ANUNŢ recrutare candidați pentru participarea la concursurile de admitere organizate în instituţiile de învăţământ ale Ministerului Apărării Naţionale care pregătesc personal pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne - sesiunea a II-a august 2023
- TABEL cu rezultatele finale, după expirarea termenului de depunere a contestațiilor, obţinute la concursul organizat pentru ocuparea postului de conducere vacant de Șef Gardă Intervenție-Stingere în cadrul Secției de Pompieri Vidra
- Detalii
- Accesări: 4515
OBŢINEREA AVIZELOR ŞI AUTORIZAŢIILOR DE SECURITATE LA INCENDIU
DOCUMENTAŢIILE NECESARE PENTRU EMITEREA AVIZELOR ŞI AUTORIZAŢIILOR DE SECURITATE LA INCENDIU
DOCUMENTAŢIILE NECESARE PENTRU EMITEREA AVIZELOR ŞI AUTORIZAŢIILOR DE PROTECŢIE CIVILĂ
MODELE CERERI DE EMITERE AVIZE/AUTORIZATII DE SECURITATE LA INCENDIU SI PROTECTIE CIVILA
- Detalii
- Accesări: 5762
MINISTERUL AFACERILOR INTERNE |
NESECRET |
|
INSPECTORATUL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ | ||
„Anghel Saligny” AL JUDEŢULUI VRANCEA |
PROCEDURA
privind avizarea planurilor de intervenţie PS – 03 - SC
- extras -
DESCRIEREA PROCEDURII:
1. Depunerea planului de intervenţie la sediul inspectoratului
2.1. Personalul desemnat din cadrul Centrului Operaţional înregistrează toate datele referitoare la obiectiv în registrul de evidenţă;
2.2. În termen de 7 zile calendaristice de la data înregistrării planului de intervenţie, specialiştii centrului operaţional trimit un exemplar al planului de intervenţie la subunitatea în al cărei raion de intervenţie se află obiectivul vizat, în condiţiile în care sunt respectate cerinţele de formă (existenţa a două exemplare ale planului de intervenţie, iar elementele de conţinut ale acestuia sunt similare cu cele prevăzute în anexa nr. 3 la Normele Generale de apărare împotriva incendiilor aprobate cu OMAI nr. 163/2007);
2.3. În cazul în care nu sunt respectate cerinţele de formă sau planul de intervenţie nu este întocmit de către o persoană care are acest drept, în termen de 5 zile calendaristice de la data înregistrării, se transmite către solicitant adresa de respingere;
2.4. În momentul executării recunoaşterilor la obiectiv de către personalul desemnat de la nivelul subunităţii va solicita, dacă situaţia o impune, informaţii rezultate din scenariul de securitate la incendiu sau din evaluarea riscului de incendiu.
2.5. Personalul desemnat din cadrul subunităţii verifică atât formal cât şi pe fond, prin executarea unei recunoaşteri în teren, concordanţa dintre datele despre obiectiv din planul de intervenţie şi realitatea din teren, completând punctele I şi II ale Referatului de verificare.
În termen de 10 zile calendaristice de la primirea planului, subunitatea înaintează Centrului Operaţional planul, împreună cu Referatul de verificare completat.
2.6. În termen de 5 zile calendaristice din momentul primirii planului de intervenţie de la subunitate, personalul desemnat din cadrul Centralul Operaţional finalizează Referatul de verificare, pe care îl prezintă pentru verificare şefului Centrului Operaţional, care îl înaintează spre vizare Prim-adjunctului inspectorului şef.
3. Avizarea/neavizarea planului de intervenţie
3.1. Avizarea planului de intervenţie se materializează prin semnarea şi ştampilarea primei pagini a acestuia de către Inspectorul şef şi prin ştampilarea cu aceeaşi ştampilă a fiecărei pagini a documentului.
3.2. Neavizarea planului de intervenţie se materializează prin întocmirea de către personalul desemnat din cadrul Centrului Operaţional a unei adrese semnate de către inspectorul şef care conţine motivele respingerii.
3.3. Termenul de emitere a avizelor sau a adreselor de respingere a cererilor este de maximum 30 zile, termen care curge de ia data depunerii documentaţiei complete.
4. Predarea planului de intervenţie la beneficiar/subunitate
4.1. Planurile de intervenţie avizate sau neavizate şi adresele de răspuns se predau de către personalul desemnat din cadrul Centrului Operaţional, compartimentului Secretariat şi documente clasificate, în vederea expedierii acestora în termen de 30 de zile de la data înregistrării.
4.2. În cazul în care planul de intervenţie este avizat, un exemplar se înmânează solicitantului sau reprezentantului legal al acestuia de către persoana desemnată din cadrul compartimentului Secretariat şi documente clasificate, iar în situaţia în care planul de intervenţie nu este avizat, ambele exemplare ale planului de intervenţie se înmânează solicitantului împreună cu adresa de respingere a emiterii avizului.
4.3. În cazul în care planul de intervenţie este avizat, cel de-al doilea exemplar se trimite la subunitatea în al cărei raion de intervenţie se află obiectivul vizat. Pentru obiectivele care se află în raionul de intervenţie al unei subunităţi aparţinând altui inspectorat judeţean, o copie a planului de intervenţie se transmite subunităţii proprii care asigură timpul de răspuns cel mai mic.
4.4. În situaţia în care solicitanţii nu se prezintă pentru ridicarea documentaţiilor depuse, în termen de 6 luni de la data înştiinţării, documentele respective sunt clasate şi arhivate potrivit reglementărilor în vigoare, la nivelul Centrului Operaţional.
MENŢIUNI:
1. Planul de intervenţie se întocmeşte cu scopul de a asigura desfăşurarea în condiţii de operativitate şi eficienţă a acţiunilor de răspuns în situaţii de urgenţă, pentru:
- operatorii economici şi instituţiile care au un număr de angajaţi cel puţin egal cu cel stabilit, conform legii, pentru întreprinderile mici;
- clădiri înalte şi foarte înalte, indiferent de aria construită.
2. Asigurarea întocmirii şi actualizării planurilor de intervenţie reprezintă obligaţia conducătorilor instituţiilor publice şi administratorilor operatorilor economici.
4. Planul de intervenţie se actualizează ori de câte ori este cazul, în funcţie de condiţiile reale. După actualizare, acesta se supune reavizării conform prevederilor prezentei proceduri.
- ofiţerii şi subofiţerii în rezervă care au obţinut brevetul de pompier specialist conform competenţelor conferite de prevederile Regulamentului de acordare a brevetului de pompier specialist personalului serviciilor de urgenţă profesioniste căruia i-au încetat raporturile de serviciu aprobat cu O.M.A.I. 164/2007;
- cadrele tehnice sau personalul de specialitate cu atribuţii în domeniul apărării împotriva incendiilor care au obţinut certificat de competenţă în condiţiile prevăzute de lege.
6. Modelul planului-cadru de intervenţie este prezentat în Anexa nr.3 1a Normele generale de apărare împotriva incendiilor aprobate prin O.M.A.I. 163/2007.
DISPOZIŢII FINALE:
a) Această procedură se aplică începând cu data de 10.12.2012.
- Detalii
- Accesări: 3438
Reglementari legislative
- Legea protecţiei civile nr. 481/2004 , cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea apărării împotriva incendiilor nr. 307/2006 , cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 111/1996 privind desfăşurarea în siguranţă , reglementarea , autorizarea şi controlul activităţii nucleare , republicată;
- Strategia naţională de prevenire a situaţiilor de urgenţă, aprobată prin HGR nr. 762/2008;
- Hotararea 846 din 11 august 2010 (Hotararea 846/2010) pentru aprobarea Strategiei nationale de management al riscului la inundatii pe termen mediu si lung
- Strategia naţională de management al riscului la inundaţii, aprobată prin HGR nr. 1854/2008;
- Aprobarea repartizării principalelor funcţii de sprijin pe care le asigură ministerele , celelalte organe centrale şi organizaţii neguvernamentale privind prevenire a şi gestionarea situaţiilor de urgenţă , aprobata prin HGR nr. 2288/2004;
- Ordonanţa de urgenţă nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă;
- Metodologia de elaborare a Planului de analiză şi acoperire a riscurilor şi a Structurii-cadru a Planului de analiză şi acoperire a riscurilor , aprobată prin O.M.A.I. nr. 132/2007;
- Norme metodologice privind elaborarea planurilor de urgenţă în caz de accidente în care sunt implicate substanţele periculoase , aprobate prin O.M.A.I. nr. 647/2005;
- Regulamentul privind gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de inundaţii , fenomene meteo periculoase , accidente la construcţii hidrotehnice şi poluări accidentale;
- Precizari privind desfăşurarea activităţii de informare preventivă la inspectoratele pentru situaţii de urgenţă judeţene/al municipiului Bucureşti;